takaisin


Tuolijooga

  

Tuolijooga on helppo, hengityksen tahtiin kulkeva liikuntamuoto, jossa ei tarvitse mennä lattialle eikä vaihtaa vaatteita, sopii kesken työpäivän tai vaikka koulutuspäivän aikana! Tuolijooga perustuu hathajoogaliikkeisiin. Työpäivän tauoilla tuolijooga on loistava tapa pitää keho notkeana. Lisäksi se on helppoa liikuntaa myös kotona tehtäväksi. Kotona ja töissä tuolijoogan liikkeitä voi hyödyntää pienelläkin tauolla virkistämään ja elävöittämään kehoa ja mieltä.

  

Tuolijoogassa pienikin liike on tärkeä ja hyvin merkityksellinen. Liikkeet toteutetaan tuolilla istuen. Harjoitus ylläpitää kehon liikkuvuutta, venyttää ja vahvistaa lihaksia sekä tasapainottaa mieltä. Tuolijooga on kokonaisvaltainen itsehoitomenetelmä, jossa kehon liike, hengitys ja mielen keskittyminen luovat tasapainoa kehon toimintoihin, edistäen näin terveyttä ja hyvää oloa. Tuolijooga soveltuu kaikille ikään, kokoon tai kuntoon katsomatta. Se on lempeää, helppoa ja monipuolisesti vaikuttavaa. Tuolijoogasssa selkäranka, nivelet ja lihakset tulevat notkeammiksi ja vahvemmiksi. Kehon jännitystilat purkautuvat ja mieli rauhoittuu.

  

LÄHDE:  Ylläoleva tuolijoogan kuvaus on lainattu pranamaa.fi sivustolta: 

http://www.pranamaa.fi/297563075

 

Lisää linkkejä tuolijoogaan liittyen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chair_Yoga

http://www.abc-of-yoga.com/info/chair-yoga.asp